אנרגיה ירוקה

שלמה יעקובסון: וול סטריט התעוררה למציאות בה צריך להשקיע באנרגיה ירוקה

בדיוק כמו שקורה בישראל, גם בארצות הברית מתקשים להגיע ליעדים של מעבר לאנרגיה ירוקה, שהממשלה הציבה לעצמה. מן הסתם, השאיפה היא להימנע באופן מוחלט מהשקעה בדלק מאובנים כדי לייצר תעשייה נקייה על בסיס ירוק שאינה מזהמת את הסביבה.

לצערנו, השאיפה הזו לא יכולה להתגשם בשנים הקרובות: דלק מאובן הוא מונח כללי לפחם, נפט וגז הנחצבים מקרקעית כדור הארץ. השאיבה הגדולה של המחצבים הללו עם השימוש העצום והיומיומי שלנו, גורם להם להתכלות ומפר את האיזון של הטבע.

נכון לשנת 2022, 90% מהאנרגיה שאנו משתמשים בה מגיעה מדלק מאובנים. אנו משתמשים בדלק מאובן בכל פעם שאנחנו מדליקים את האור, את המזגן, נוהגים ברכב, טסים וכן הלאה. המחיר של איכות החיים הטובה שלנו, שמתבטאת בנגישות שיש לנו לחשמל, למים ולתחבורה, הוא ששאיבת המחצבים שהופכים לאנרגיה שמפעילה את כל זה, משבשת את האיזון של כדור הארץ, ואנו רואים את זה כבר עכשיו בשינויי האקלים החדים המתבטאים בגשמים חומציים, המסת קרחונים, שרב קיצוני ועוד.

כמו כן, אנו עדים לתופעות טבע קיצוניות כמו צונאמי וזיהומי האוויר שמגיעים לפעמים למדדים מסוכנים. כדי לנסות ולהחזיר את המחוגים אחורה למצב בו כדור הארץ בריא יותר, כל מדינה מנסה ליישם רפורמות להפקת אנרגיה נקייה יותר, כשהרעיון הוא "לנקות" בעיקר את המפעלים הכבדים ולעודד את המפעלים שכבר עברו לייצר בשיטות שאינן פולטות גז ופחמן דו חמצני.

אנרגיה ירוקה מהטבע

שלמה יעקובסון התבטא בנושא: "בוול סטריט קוראים כעת להשקעה גבוהה יותר בחברות שעברו להפיק אנרגיה ירוקה, כדי לייצר עבור החברות האלה נקודת פתיחה טובה יותר לתחרות מול התעשייה שעדיין עובדת בשיטות הישנות ופולטות הגז. אך בואו לא ניתמם: ההשקעה בחברות ירוקות היא לא רק מטעמים של איכות הסביבה, למרות שזו אמורה להיות המטרה הראשונה שלנו, כקהילה שחיה על כדור הארץ הזה".

עוד הוסיף: "המעבר של חלק מהמשקיעים לחברות של אנרגיה ירוקה היא גם כדי לצמצם את התלות שלנו בגורמים חיצוניים ולעיתים עוינים, כמו רוסיה, יצואנית גדולה של דלקים מאובנים אשר העלתה את המחירים עקב סנקציות שהוטלו עליה, בשל משבר המלחמה. בנוסף, בואו לא נשכח שוול סטריט מחויבת לרף מסוים של השקעה באנרגיה נקייה. חלק מהחברות פותרות את זה על ידי כך שהן משקיעות בחברות גז שמנהלות מעבר חלקי לתפוקה ירוקה יותר, או מפתחות קו ייצור ירוק".

לדבריו של שלמה יעקובסון, חלק מחברות ההשקעה הגדולות נמצאות בסוג של ניגוד עניינים: הן משקיעות בארגונים שעברו לתפוקה של אנרגיה ירוקה, אך עדיין מושקעים בתעשייה הישנה והמסורתית יותר, של יצרניות גז ונפט. הסיבה היא שהן רוצות לייצר עבור המשקיעים שלהן איזון רוחבי, כך שבכל מצב של משבר לא ייגרם להם הפסד משום צד. בנוסף, וול סטריט עצמה לא שולטת בכל מה שקורה ברחבי ארצות הברית, ויכולה לתרום רק את חלקה: רוב הבנקים למשל לא עומדים ביעדי ההשקעה באנרגיה ירוקה, ומרבית המפעלים מתקשים במעבר. מסיבות שונות.

פרסומים אחרונים

רשתות חברתיות

דילוג לתוכן